Łukasz Miczek <br>Doradca Biznesowy
Łukasz Miczek
Doradca Biznesowy

Doświadczenie: 14 lat doświadczeń menedżerskich w ramach działów komercyjnych, głównie sprzedaż i marketing, w takich międzynarodowych koncernach jak Heineken, Red Bull, Coca-Cola Hellenic oraz w Grupie Empik.

Edukacja i Certyfikaty: Magister na kierunku Zarządzanie Strategiczne w Wyższej Szkoły Biznesu –National Louis University.

Klienci: m.in. Coca-Cola Hellenic, Red Bull, Heineken, Grupa Wydawnicza Foksal, Wieniec Zdrój, POSM Factory.

Case Studies

Case Study 1 Logo
Red Bull
Region Wschodniej Polski obejmujący cztery województwa o bardzo słabych wynikach historycznych dla światowej marki Red Bull wymagający rewizji i pełnej rekonstrukcji biznesu. Celem było zbudowanie dostępności numerycznej i udziałów w rynku pozwalających uzyskać pozycję lidera w kategorii.
więcej
Problem
Brak właściwych partnerów dystrybucyjnych. Brak struktury organizacyjnej gotowej do przeprowadzenia zmian. Brak określonej strategii działania na zmieniającym się rynku, spadek sprzedaży oraz udziałów rynkowych. Brak koncentracji na właściwych segmentach rynku.
Case Study 1 Problem Logo
Case Study 1 Zadanie Logo
Zadanie
Łukasz Miczek jako Szef Regionu otrzymał zadanie przygotowania strategii dystrybucji i planu jej wdrożenia opartej na re-definicji grupy dystrybutorów stworzeniu i wdrożeniu regionalnej struktury sprzedażowej.
Rozwiązanie
Stworzona została lista nowych partnerów gwarantujących największe pokrycie rynku w najkrótszym czasie. Stworzony został kontrakt z serwisami nastawionymi na cele rozwoju firmy. Wypracowana została struktura z kompetencjami i profilem, przeprowadzono rekrutację i właściwy proces szkoleń jak i plan sukcesji.
Case Study 1 Rozwiazanie Logo
Case Study 1 Efekt Logo
Efekty
Dzięki wprowadzonym zmianom region z najgorszego w kraju stał się wiodącym w wielu aspektach. Strategia wprowadzona stała się modelem dla innych i kontynuowana jest do dziś.
Case Study 1 Logo
Coca-Cola Hellenic
W konkurencyjnym środowisku rynku nowoczesnego doszło do największego przejęcia w historii polskiego handlu detalicznego, Grupa Auchan przejęła sieć 56 hipermarketów Real. Podmioty transakcji posiadały zupełnie odmienne warunki współpracy i świadczyły różne serwisy w ramach obowiązujących kontraktów.
więcej
Problem
Ryzyko utraty części części biznesu było bardzo realne i trzeba było rozwiązań zabezpieczających interesy firmy. Grupa Auchan postawiła bardzo wysokie oczekiwania w obliczu zmiany na poziomie międzynarodowym i gotowa była zablokować operacje z Coca-Colą Hellenic.
Case Study 1 Problem Logo
Case Study 1 Zadanie Logo
Zadanie
Łukasz Miczek jako Senior National Account Manager otrzymał zadanie przygotowania strategii połączenia Auchan i Reala w ramach kontraktu międzynarodowego i krajowego. Celem było wdrożenie nowego kontraktu skierowanego na wzrost profitu.
Rozwiązanie
Obrano strategię opartą o model Join Value Creation, zbudowane zostały fundamenty pod długotrwały i stabilny wzrost w linii ze strategią klienta.
Case Study 1 Rozwiazanie Logo
Case Study 1 Efekt Logo
Efekty
Strategia ta realizowana jest do chwili obecnej z zamierzonym skutkiem.