Dariusz Marzec  <br>Doradca Biznesowy
Dariusz Marzec
Doradca Biznesowy

Doświadczenie: 12 lat doświadczeń w pracy na wysokich stanowiskach kierowniczych, głównie sprzedaż i marketing, w takich międzynarodowych koncernach jak L’Oreal Polska, Monster Energy, Coca Cola Hellenic.

Edukacja i Certyfikaty: Magister Ekonomii (AE Kraków), stypendysta rządu Północnej Nadremii-Westfalii oraz Fundacji CDG (Wyższa Szkoła Zawodowa Münster, Niemcy), studia podyplomowe Negocjacje i Mediacje (SWPS Warszawa).

Klienci: m. in. Loreal, Nutricia, Profbud, Mal-Bud-1, Legia Warszawa.

Case Studies

Case Study 1 Logo
LEGIA
Wiodący klub sportowy odnoszący znaczące sukcesy sportowe i biznesowe w Polsce z silnymi aspiracjami międzynarodowymi.
więcej
Problem
Ograniczone możliwości znaczącego zwiększenia przychodów do budżetu, pozwalające na osiągnięcie czołowej pozycji w Europie.
Case Study 1 Problem Logo
Case Study 1 Zadanie Logo
Zadanie
Przeszukać rynek w celu odnalezienia nowych źródeł finansowania działalności klubu.
Rozwiązanie
Skoncentrowanie działań zespołu na podniesieniu jakości zaangażowania kibica poprzez instalację na stadionie dostępu do WIFI oraz aplikacji mobilnej do interakcji z kibicami. Pozyskanie globalnego partnera do współfinansowania projektu oraz zbudowania z nim trwałej współpracy.
Case Study 1 Rozwiazanie Logo
Case Study 1 Efekt Logo
Efekty
Otwarcie w 6 miesięcy nowej grupy usług B2B i B2C generującej dodatkowy przychód rzędu 1,5 punktu procentowego rocznego budżetu klubu w okresie 6 kolejnych lat oraz możliwość dalszego zwiększania tej kwoty wraz z rozwojem zainstalowanych technologii.
Case Study 1 Logo
MONSTER
Marka napojów energetycznych Monster Energy prowadząca ekspansję w Polsce i w krajach bałtyckich (część regionu CEE), wymagająca nawiązania współpracy marketingowo-sprzedażowej z generalnym dystrybutorem.
więcej
Problem
Brak struktur marketingowych i sprzedażowych. Brak znajomości marki na rynku dystrybucyjnym. Portfolio dystrybutora, Coca Coli Hellenic, niewspółmiernie silniejsze niż potencjał sprzedażowy nowej amerykańskiej marki. Różne strategie właściciela marki i generalnego dystrybutora do wprowadzania na rynek nowych produktów.
Case Study 1 Problem Logo
Case Study 1 Zadanie Logo
Zadanie
Jako Country Manager Dariusz Marzec miał za zadanie zaistnieć z produktem w świadomości masowego odbiorcy napojów energetycznych oraz na półkach sklepowych. Musiał pogodzić oczekiwania szybkiego budowania dystrybucji produktu z długoterminowym modelem zdobywania nowych fanów marki opartym o „grass roots marketing”.
Rozwiązanie
Na bazie analizy sytuacji powstała strategia organicznego budowania świadomości wprowadzenia na polski rynek nowej marki napojów energetycznych. W ramach cyklu 24 spotkań w terenie został przeszkolony cały zespół dystrybutora. Długofalowo stworzona została również sieci wiarygodnych partnerów event marketingowych.
Case Study 1 Rozwiazanie Logo
Case Study 1 Efekt Logo
Efekty
Dzięki zastosowanemu podejściu w ciągu 2 miesięcy nowa marka zbudowała dystrybucję na poziomie 17 000 punktów sprzedaży, co stanowi 50% dotarcia posiadanego przez marki/dystrybutorów działających na rynku od wielu lat.
Case Study 1 Logo
L’Oreal LUXE
Dział Produktów Luksusowych L’Oreal Polska wymagających restrukturyzacji działu sprzedaży w związku ze zmieniającą się strukturą dystrybucji.
więcej
Problem
Źle rozłożony balans pomiędzy marketingowymi działaniami wizerunkowymi a współpracą handlową ze zmieniającą się strukturą dystrybucyjną. Brak czytelnej roli działu handlowego w ramach organizacji działu. Niedopasowanie modelu sprzedaży i mentalności Handlowców do oczekiwań rynku.
Case Study 1 Problem Logo
Case Study 1 Zadanie Logo
Zadanie
Jako Dyrektor Handlowy Dariusz Marzec otrzymał zadania uporządkowania struktur i procesów organizacji sprzedaży, uporządkowania strategii handlowej, rozwoju współpracy z kluczowymi klientami, wdrożenia systemu rozwoju kompetencji terenowych sił sprzedaży oraz zbudowania efektywnej współpracy z działem marketingu.
Rozwiązanie
Działania rozwojowe skoncentrowały się w 3 obszarach: 1) wyłączny KAM dla każdego kluczowego Klienta, 2) wprowadzenie dla Handlowców systemu oceny (jednolite kryteria i budujące inicjatywę KPIs), 3) stworzenie autorskiego systemu do zarządzania zespołem Konsultantek wspierających odsprzedaż w perfumeriach.
Case Study 1 Rozwiazanie Logo
Case Study 1 Efekt Logo
Efekty
Zbudowanie nowego systemu spełniło swoją rolę, ponieważ przetrwał on bez większych modyfikacji aż 6 lat. Przez cały ten okres, dzięki elastyczności zorganizowanej w czytelnie zdefiniowanych ramach, dział handlowy z roku na rok realizował cele zarówno pod kątem wartości jak i marżowości sprzedaży.